1 Eylül 2008 Pazartesi

DÜTTÜRÜ DÜNYA 29 nisan 2007

Temizlik konusundaki hafif capli takintimdan bundan onceki bloglarimda muteaddit defalar bahsetmistim. Fakat muteadditin nasil yazildigini bilmedigime ilk kez sahit oluyorsunuzdur eminim. Kelimeden o kadar uzagim ki, dogru yazmis olsam bile bilemeyecegim. Tam iki karis otemde bir Yazim Klavuzu duruyor gozlerimin gordugu ve burnumun kokladigi. Butun is sol elimi alip oraya uzatmak... Ama hayir yapamayacagim, onun yerine sizlere guvenmeyi ve kelimenin ne oldugunu anladiginizi farzetmeyi yeglerim. E benim icin daha kolay.

Simdi, iki elini de asgari duzeyde kullanmaya and icmis birinden temizlik tuyolari almaya ne dersiniz? Dusunun ki bu kisi sirf usenecegi gunlerin hatirina bir yerine iki kilo bezelye alip yarisini buzlukta saklar, bir saatligine eve gelecekse ayakkabisinin ustune galos gecirerek evde gezer ve su anda da poset cayinin posetini koyacak bir sey bulamadigi, o seyi mutfaktan alamadigi için mendil posetini itinayla bosaltir ve cayini hupurdeterek icmeye devam eder. Nasil, asil tuyo bende olmali di mi? Siz bakmayin benim bez aldigima, cam siliyorum dedigime, her seyin ilki guzeldir, ikincisi eh iste, ucuncusu ne bu yaaa... Sahsen sefil bir ruhum ve kimi cilali arkadaslarim vardir (cilali=ayakkabi, yer dosemesi ve fayans konusunda hassas arkadas tanimi). Her ikisinden de vaz gecmeye niyetim ve takatim olmadigindan kimi temizlik hilelerine basvuruyor ve (sanirim, umarim, insallah) basarili oluyorum.

1. Mutfaginizda her daim yedek kullanilmamis veya hadi kiyak geceyim, az kullanilmis bir mutfak beziniz olsun. Onu damdan dusen ve sacini basini duzeltip meraba hayatim diyerek iceri damlayan misafirleriniz icin kullanin. Bu cila manyagi insanlar icin mutfakta yepisyeni bir bezin olmasi hakkinizdaki tum rezil fikirlerini bir nebze olsun azaltmaya yardimci olacaktir (Lan kari amma pasakli gorunuyor ama dur bakayim su mutfakta parlayan da ne).

2. Pencereler aldi basini gidiyor, e yarina da misafir var. Ne yapsak ne yapsaaaak? Yeni cam taktirmak? Uzerine beni sil yazmak? bir yagmur duasina yatMAK, aksama yagarsa silme sansim olmadi demek (yagmur duasina yatmayi da bir sende gordum). Birakin bu ayaklari ve rahat olun. Ev sizin, pencere sizin, perde sizin. Kapatin perdeleri iyicene, hah oldu iste, simdi de gozlerim cok yaniyor isikta diye diye aynada bir iki prova yapin. Oldu isteee... Ne yardan ne serden.

3. Haftasonu evde gel keyfim gel yayilmis kalmissiniz. Yayilim oyle had safhada ki, mutfakta ne temiz bir adet cay kasigi, ne de kasigi koyacak bos bir alan kalmis. Birden cep telefonu caliyor ve yine o damdan dusen munasebetsiz arkadaslar bes dakkaya oradayiz diyor (ne bu lan, su dama da cikilmaz levhasi koyasim geldi). Hemen ne yapiyoruz? Muftaktaki o ici gecmis pis bulasigi kapisi acilan nere varsa içine tikistiriyoruz. Bu bazen bir buz dolabi olur bazen de bir firin, ya da hali hazirda bos bos bekleyen dolaplar ve hatta dolu degilse cop poseti bile. Sadece muhtemelen cay filan demlenecegi icin caydanligi kasik/catal gibi ufak seylerle doldurmayin, bogaza kacar mazallah...

Simdi dizim basliyor gitmeliyim, cay posetim burada durup sizi bekleyecek...

Hiç yorum yok: