1 Eylül 2008 Pazartesi

ÖZLEMDEN MEKTUP VAAAR 14 nisan 2007

Ne zamandir compose blog entrye girmemem, blog yazmak istemedim anlamina gelmemistir umarim. Fakat bir aydir rehavet-bosluk-saskinlik ucgeninde bogulmakta oldugumdan elim hic bir seye degmedi. En sonunda parantezleri ve unlem isareti calisan yepisyeni bir klavye almamin serefine otur dedim kendime, otur da gir su entryini nereye gireceksen.

Yazmadigim sure boyunca neler oldu: Eskisehir'e gayet husran ve hemen ardindan aydinlanmayla sonuclanan bir ceviri isine gittim. Husrandi cunku yaptigim ceviriyi ne ben ne musteri ne de garda aglarken elime selpak tutusturan bufeci begenmedi. Aydinlanmaydi cunku trenle Ankara'ya donerken onca uykuma ve hayal kirikligima ragmen elimden Japonca Kanji sozlugunu birakmadim. Yani diyardan giderken deveyi de gutmeye karar verdim. Sonraa... Cagla kreste kutlayacagimiz dogumgunune benim annesi olarak katilmama karar verdi. Cunku yuzumdeki sivilceler gecmisti (biri haric, onu da bir ay icinde gecirme sozu aldi benden). Gecen aya kadar hanimefendi dogumgununde arkadaslarina Secil'i annesi, beni de iste oyle bir teyze diye tanitacagini soyleyip duruyordu. Ama anne senin sivilcelerinle alay eder arkadaslarim, sen de uzulursun, diye beni de kollar bir mazereti vardi ustelik. BU sorunu da hallettik cok sukur.

Klavyeyi aldigim yerde kasadaki kadin faturanin uzerine Ozlem Mektup yazdi. Yillar boyunca bekarlik soyadim degisik sekiller almistir: Mektun, Netkup, ve hatta babamın ismiyle birlikte (Rıza Neptun) Nizamettin. Ama simdiye kadar kimse Neptun'dan daha anlasilir bir hale sokamamisti makus talihli soyadimi. Mektup, lan amma degisik soyadi var kizin Ozlem Mektubu gibi... Bu arada faturaya yazilsin diye neden eski soyadimi verdigimi hic sormayin. Yenisini soyleyince isler iyice cigirindan cikiyor: Top diyorlar, Lok diyorlar oysa ki gayet basit ve anlasilir: Zop. Hehehhee... Bunlarin ikisini birden kullandigimi soylesem bana mazosist der miydiniz...

Artik salonumuzun bas kosesini oldurup oldurup dirilttigim sevgili ciceklerim yerine gicir gicir, kirmizi kircilli ve, burasi cok onemli, L seklinde bir koltuk susluyor. Hayatim boyunca buyuk konustugum ne varsa basima geldi: asla cam silmem derken omzumda bezsiz gezemez oldum, siyahtan vazgecmem arkadas derken gardirobum gokkusagina dondu ve iste L koltuk mu, cok kullanissiz derken bir de bakmisim her gece uzerinde uyuyakaliyorum. Ne diyrosunuz bu koltuk munasebetiyle aylardir cagiramadigimiz arkadaslar hayirli olsuna bile geldiler, ki bunu ayrintili olarak baska bir blogda mutlaka anlatacagim.

Aslinda pek de bir sey olmamis su bir ayda. Halbuki bana amma da dolu gelmisti. Olsun olsun, sunu bile yazmam sahane bir duygu. Bugun gazetede ay neydi ya, vallahi basligi da unuttum, bir yazi okudum. İnsanlarin dolu olan kafalarini bosaltmasiyla ilgili, yani harbi anlamda plan yapip bunu onceden hzirlanmis bir duzenege yazmalariyla ilgili. Ya iste bir ayin 30 gunu ve 12 ayi iceren 42 adet dosya hazirliyorsun, bunlari bir kutuya yerlestiriyorsun. Ondan sonrasi, ne adar planin varsa, telefon etmekten tut da iste manavdan karpuz almaya, mobilyacidan koltuk secmeye dek, gun gun dosyalarin icine yerlestiriyorsun (neyi mi, ne bileyim kagit parcalaridir herhalde). Her sabah da ilgili dosyaya bakmayi ihmal etmiyorsun. aslinda bir b.k anlamadim. Bildigimiz ajandadan ne farki var bilemedim. Daha janti oluyor herhalde, bir de dostlar alisveriste gorsun hesabi iste. dusunsenize calistiginiz yerde sabah cayinizi doldurduktan sonra ilk is kutuda en ondeki dosyayi cikarip, hiimmm bugun amma da is var diyorsunuz yuksek sesle. Yazilanlariysa icinizden okuyorsunuz: cayini al (e aldim ya), kutuya bak (bakiyoruum), simdi patron gelecek is yapiyor gorun hemen (ay aman tamam dur), tukenmez kalemlerini duzenle, gecen gun Asli'nin yaptigi esek sakasina bir karsilik dusun (bkz 23 numarali dosya), eve giderken tuvalet kagidi al, bitikti kac gundur ayip oluyor ama (amma da ukala bir seymissin sen de be), be'li konusma (lan git isine), vs vs...

Ben almayayim, alani da gormeyeyim.

Bu arada Modern sabahlarin blog sayfasi var, gormeyenlere duyurulur. Gerci aylardir yenilenmedi ama olsun, dun aksam bir kez daha okudum ve altima ediyordum. Nasil girilir bilmiyorum, radyo odtunun sayfasindan link var ama. bir de googledan arayabilirsiniz zannimca...

Hiç yorum yok: