1 Eylül 2008 Pazartesi

KARIYER ERKEKYEMEZ 26 temmuz 2007

Yil:1999. Bendeniz okuldan henuz mezun olmus bir salagim. İs guc umurumda degil, gezeyim tozayim, ev degistireyim ve ayin sonunu getirebileyim yeter. O siralar internetle yeni tanisiyorum. Ebru ile birlikte hayatimizin ilk chatini bile yapiyoruz, anaaa cevap verdi laa, diye diye. Bir insaat firmasinda calisiyorum amma sirketin isleri oyle kotu ki, butun gun Oya ile birbirimize bakip sivilce patlatiyoruz. O ara ben nasil ettiysem ozgecmisimi kariyer.nete kaydettirmisim. Kesin birileri onermistir. Kayit sonrasi oyle heyecanliyim ki, benim gibi bir gecmise sahip birini havada kaparlar hayallerindeyim...

Yil 2007. Bendeniz salakliklarima devam ediyorum. Koprunun altindan ustunden berisinden bir suru sular akmis. Ne calisiyorum ne de geziyorum. Bambaska yerlerde aklim. Sonra bir gun (dun yani) inboxumda bir posta goruyorum. Ahaa, Gama Güç Sistemleri diye bir şirketten, insan kaynaklari muduru Bade Hanimdan geliyor posta. Benimle gorusmek istiyor. Hayirdir insallah, yolda filan mi gordu de goz koydu acep? hemen verilen telefonu ariyorum, amacim, nereden buldunuz lan Bade hanim benim mailimi, hoop nooluyoruz tarzi bir seyler soylemek. Daha ben agzimi acmadan soyluyor; kariyer.netten efendim, oradan bulduk sizi...

8 yil snra arkadaslar. Ben iss iiiss diye inlerken saklanan, para kazanmaliyim Allahim bir care derken kis kis gulen kariyer.net kedi olali bir fare tutuyor amma fare coktaaan evlenip barklanmis ve cogalmis. Artik evime peynir getireyim derdinde degil yani. Her neyse, buna ragmen kadinin randevu talebini reddedemiyorum. Ve boylece hayatimin en absurd is gorusmelerinden birine gidiyorum.

Uzerimde, evde bulabildigim en "ise uygun" kiyafetlerle (ki pantolon diz yapmis artik, ayakkabiysa yeter giyme bizi diyor) gidiyorum Gama is merkezinin 6. katina. Saclar fonlu ama (kendinize guvenmek istiyorsaniz sacinizi fonletin, acayip ise yariyor). Bade Hanim beni labirent gibi ofisin en dip kosesine oturtuyor, elime de 4 sayfalik bir basvuru formu veriyor. Doldur bunu, diyor, doldur da el yazini gorelim. Sonra yetmiyor, bir sayfalik bir ceviri koyuyor onume. Cevireyim anacim, emriniz olur. 15 dakika sonra geliyor ve karsima oturuyor. Hanim dedigime bakmayin, benden kucuk muhtemelen. Ve basliyor konusmaya. Bana is yasaminizdan bahsedin diyor. Neyi anlatayim, 5 yildir calismiyorum ki, diyorum. Yuzu eksiyor ama bozmuyor. Gelecekte kariyerinizla ilgili ne dusunuyorsunuz gibi bir soru soruyor (oyle ilgiliyim ki soruyu bile dogru duzgun hatirlayamadim:)) Kariyerime sekreter olarak devam etmek istemiyorum, cevirmen olmak istiyorum, diyorum. Teklifin Gamadan gelmesi kabul etmenizi etkiledi mi, diye soruyor. Evet, diyorum, hic bir sekilde calismayi dusunmesem de Gamaya saygimdan kabul ettim diyorum. Badecik Hanimcik cevaplarim karsisinda omuzlarini dusuruyor, yuzu renkten renge giriyor. Hani, lan o zaman ne benim zamanimi harciyorsun, diyecek ama cok kibar, agzinin kenarinda tutuyor kelimeleri. Yurtdisi yurtici bilimum yerlere gitme engeliniz var mi, diye soruyor yine de, ve benden cevap gelmeden onundeki kagida cocuklari var=engeli var yaziyor (bunu uydurdum, ne yazdigini gormedim ama ona benzer bir sey yazdigina eminim). Biz, diyor, genel mudurumuzun sag kolu olacak, onunla her bir yerleri gezecek, ve de en onemlisi gelecegini sekreterlik uzerine kurmus, BU ISI SEVEN birini ariyoruz. Cok tesekkur ederiz, geldiniz amaaaa hadi size iyi gunneeer!

Ciktigimda tuy gibi hafiftim. Kalkmadan hemen once kadinin email adresini de aldim, Nazli'ya iletmek uzere. Var benim arkadasim boyle bir ise uygun, ozgecmisini gondersin, di mi? diye de sordum. Allahim, demistir kadin eminim, bu gercekten de uzaydan gelmis galiba...

Sisst, Nazlican, valla muhtemelen iyi maas veriyorlar, hemen gonder secereni. Daha bir ay varmis...

Hiç yorum yok: