1 Eylül 2008 Pazartesi

MELEK HANIM BÜYÜYOR30 mayıs 2007

Arkadasim Betul bes yasindayken mahallesindeki erkek cocuklarini dovermis, kiz diye kucuk gordukleri icin. Daha o zamandan yaman olacagi belliymis yani . Simdi de harbiden ekmegini tastan cikaran bir is kadini oldu.

Kayanin bir arkadasi bes yasindayken yaramazliklariyla annesine kok soktururmus. Kedilere iskence mi dersiniz, evden sivismalar mi, annesi bi buyuse de rahatlasam diye dualar edermis. Simdi goruluyor ki insanin bedeni buyuse de icinde hep muzurluklar yapan cocuk bir yan kaliyor. Simdi kendi de oglunun hasariliklarina sasip kaliyor, genetigi hice sayarak.

Canan bes yasindayken 3 kardesi ile birlikte masaya oturur, annesinin elinde sopa, yiyin der yerler icin der icerler, sonra fiiir bahceye kacarlarmis yorgun yuzlu annesini rahat birakmak icin. O zamanlar degil, ama simdi ikiz annesi olunca kendi annesinin neler yasadigini anliyor, bebeklerine yorgun gozlerle bakarken.

Mozart ilk bestesini bes yasindayken yapmis, babasinin zoruyla aldigi muzik egitiminin meyvesi olarak. Gerci ortaya bin tane hos melodi cikmis ama Allah tum cocuklari oyle hirsli ana babadan korusun diyorum yine de.

Kaya bes yasindayken portakali top yapip abisiyle evde futbol maci yaparmis. Top patlayinca annesinden bir guzel dayak yeme pahasina. Onu kollayan bir abi varmis da dayak yemekten kurtulurmus son anda hep.

Ben bes yasimi hatirlamiyorum acikcasi. Muhtemelen Botasin bozuk asfaltli yollarinda, henuz insaati bitmemis binalarin yaninda filan Seda ve Serdar ile benzinle yikanma, deterjanlardan pasta yapma, sineklerin kanatlarini koparma gibi masum oyunlar oynuyordum. Cocuk iste, simdi her turlu temizlik malzemesinden nefret eden, bocek gorse kacacak delik arayan bir tip oldum ciktim...

Benim kizim topuklu ayakkabilarimi asirip giyiyor mutemadiyen. Bir bakiyorum makyaj malzemelerim, o her turlu alet edevati sakladigi kendine ait cekmecesine konmus. Hala uyku oncesi parmagini emiyor, yine de buyudugunu gostermek icin her hafta birinde kalmak istiyor. Benden daha cesur ve akilli, o kesin. Ama hala minik bir bebek...

Kizim artik bes yasinda. Beste yapamasa da, top oyunlarindan kil kapsa da, erkeklere satasilmayacagini su yasta ogrense de, tum bes yaslar gibi heyecanli, hevesli ve ilgili. Sakarligini ve cit kirildimligini da eklemeliyim.

Bes yasin kutlu olsun canim.

Darisi butun bebelerin basina.

Hiç yorum yok: