11 Eylül 2008 Perşembe

OKU BAKİİİM 5 ekim 2007

"Ablaa, senin kaç çocuğun var?"

"İki. Niye sordun ki?"

"Abla darılma ama ben hayatımda böyle pis bi araba görmedim"

"Hehe, ben de."

Listeme eklemeyi unuttuğum bir görevimi daha başarıyla yerine getirdim arkadaşlar. Yıkayan çocukla olan diyaloğumuza bakacak olursanız aslında bu şıkkın listenin en başında olması gerekirmiş ya, salla gitsin. Araba dediğine inip binersin, ne bal döküyoruz ne de kimseye yala lan şu paspasları diyoruz sonuçta. Araba benim koltuk benim. Ve hatta arka koltuklar için yapılmış, üzerine yazın o sıcağında sakız yapıştığı için şu anda beyaz olan siyah kültablası da benim.

Şİmdii gelelim yeni listeme. Aklıma sabahın 6sında gelip de uykumu kaçırdığı için yazmamak hıyarlık olur. Yeni listemizin başlığı "Okunacak kitaplar". Ne zamandır orada burada, Dost'ta İmge'de bakınırken, gerek kapaklarının güzelliği ile olsun, gerekse 1 liralık K dergisinin paparazzivari yazılarından gelen gıpta duygusu olsun, kafamda okunacak bin tane kitap var ne zamandır. Binini birden yazacağımı sanıp da hemen kapamayın sayfayı lütfen, şimdilik şu sıralayacaklarım bile beni bir sene oyalar gibime geliyor.

1. Boris Vian, Mezarlarınıza Tüküreceğim

2. Paul Auster, Son Şeyler Ülkesinde

3. Paul Auster, Timbuktu

4. Salman Rushdie, Geceyarısı Çocukları

5. D.H. Lawrence, Anka Kuşu

6. Ahmet Hamdi Tanpınar, Beş Şehir

7. Yusuf Atılgan, Canistan

8. Hermann Hesse, Çarklar Arasında

9. John Fante, 1933 Berbat Bir Yıldı

10.William S. Burroughs, İçerideki Kedi

11. Franz Kafka, Açlık Sanatı

12. Orson Welles, Bay Arkadin

13. William Blake, Masumiyet Şarkıları

Burada bitiriyorum. Aslında gaz denilen olay işte böyle geliyor. Şimdi de siz sevgili arkadaşlarıma tavsiye edeceğim kitaplar aklıma geldi. Onu da bir sonraki bloguma saklayayım bari...

Hiç yorum yok: