26 Ağustos 2008 Salı

BÜYÜK DE KONUŞMAMIŞTIM YA 26 mart 2007

Dilimizde iki buyuk imparator vardir bilirsiniz: biri Ibo, digeri Fatih Terim." dedi mikrofondaki adam. Ben dili din diye anladigimdan, dinde modernlesme budur iste, fakat o halife olmayacak miydi yav, dedim icimden. Sonra biiiir ikiii uuuuuc diye saymaya basladi adam. Cikiyor galiba dedim Kayaya. Yok, dedi, o cikarken vaan tuu triii diye anirir.


Evet arkadaslar, ben; yillardir konser-gosteri-sergi laflarini duyar duymaz bile iki geri bir ileri ilerleyen ben, sevgili kizimin ve oglumun yogun istek ve ziplamalarina karsi gelemeyerek Tunali alt gecitlerinin acilis torenine katilmis bulundum. Hem de sahneyi gorebilmek icin bir apartman gorevlisinin hanimi oldugunu soyleyen bir kadincagiz ile yanyana, o kavsakta yillardir bos duran arazinin duvarlarinin ustune cikarak, yetmedi cocuklarimi da cikartarak ve de van tu triyi beklerken yanimdaki hanimla cocugunun kalp rahatsizligini konusarak...


İbrahim Tatlisese oldum olasi ilgisizimdir. Kimi ayagindan vurdurmus, kimlerle ahbapmis, nerelerde lahmacuncu acmis, hep medyanin gozume gozume sokmasi sayesinde ogrenmisimdir. Bekar evinde kalirken ev arkadaslarim dinlerdi eski turkulerini, bir onlari begenirim, hatta bilsem sozlerini simdi cigirasim geldi diyebilirim. Fakat onun disinda zerre ilgilenmem. O aksam milletin imparatorunu gormeye gelmesine sahit olunca, lan ben bir seyler mi kaciriyorum yoksa dedim kendi kendime. Oyle bir sevgi yani...


Bizim asil amacimiz yapilan alt gecitlerden son bir sans varken yuruyerek gecmekti. Fekat oyle bir zamanlama ile gectik ki, tvdeki sarki yarismalarindan birini iki kez izlemis olan kizim, yaaaa -bu itiraz yaasi- anne bakalim konsere, hem sarki yarsimasindaki gibi olacaaak, dedi sahneyi uzaktan gorunce. 4u bir liraya simitlerimizi aldik, mantolarimizin onunu ilikledik ve sahneye dogru yurumeye basladik. İbodan once Melih Gokcek cikti sahneye. Konusmasi kisaydi ve Cankayalilarda su intibayi birakti zannimca; Adam niyeti bozmus, Cankayadan diyor, havaalanina diyor, durmadan gidecegiz diyor. Bir de ekliyor, bunun calismalarina basladik. Sanirim Cankayalilari havaalanindaki ilk ucakla Cine gondermek adamin yasama amaci...


İbo sahneye cikip bir sarki soyledikten sonra biz eve yollandik. Galiba bizimkileri acmadi arabesk turku sentezi. Evde pestilim cikmis halde gazeteleri okurken uyuyakalmisim, en son beni yataga goturmek isteyen Kayaya tersleniyordum. Fakat sabah yataktaydim, nasil basardi bilmirem. O gece sukur ki İbo ruyama girmedi, van kendil tu kendil tri kendil demedi, cikofte yogurmadi da kac gunun yorgunlugunu firlatip atabildim yatagima.

Hiç yorum yok: