20 Ağustos 2008 Çarşamba

24 mart 2006

Bugun bir Turk saheseri olan Harikalar Diyarina gittik. Bilen bilir, Ankara'nin yegane Harikalar Diyaridir kendileri ama harikalik nerde diye epey aranmaniz gerekir. Biz Masal Adasi midir nedir oraya gidelim dedik, belki birseyler buluruz diye. Cocuklarin arayip da bulamadigi cizgi film karakterlerinin maketleri vardi. Cok guzellerdi, insanin onlarla orada yasayasi geliyordu. Ben sahsen en cok Pamuk Prenses ve 7 cucelerin evine hayran oldum. Yani onune... ve kapisina... cunku ici yoktu. bir kapisi vardi ama kilitliydi ve acik olsa bile her hangi bir Allahin kulunun girebilecegini sanmiyorum. Hayir canim kucuk oldugundan degil, duduklu bekciler yuzunden. Hem de ne duduk... Adim attigin an otuveriyordu cunku farkinda olmadan yanlis bir yerden yuruyebiliyordun. Biz eltim Canan ve cocuklar ile bol bol duduk yedik. Cunku cimlere ayagimiz degdi azicik, cunku maketleri biraz fazla elledik, cunku bir yere oturup dinlenmek istedik... Cunku bizimkilerin en buyugu 5 yasinda, ve Allah askina minicik cocuklar icin Masal Adasi yapip da icine 15 tane bekci koymak kimin aklina gelir?? İslerini de oyle ciddi yapiyorlar ki icimden tebrik etmek gelmedi degil. Duduk yemeyecek bir kac hareketi de bulunca epey vakit gecirdik orada. Cay bile icebildik yaaa ne diyorsunuz... Ama cocuklara yasaklari anlatmakta epey zorlandim acikcasi. Demek istedim ki burasi Turkiye yavrum, burada mantik aramayacaksin, milyarlari yasak koymak icin harcamislar, hani insanin, yasak koymak icin orayi insa etmisler diyesi geliyor. Tabi canim bu ulkede anneler cocuklarini parka goturup uzerileri kirlenmesin diye oynatmazlar. Simdi parkta ayakkabilarini birakin yazin coraplarina kadar cikaran benim veletlere bu yasaklari nasil anlatabilirim. Sadece, ne kotu degil mi, demekle yetindim.

Dun Handeye gittim yine, bu kez meraktan degil ama. Bir ara yalniz kaliyormus evde, ona eslik etmeye. Bebege baktim, baktim baktim... Birilerine benzettim, kimin bebegine benziyor bu yaaa, Allah Allah derken jeton dustu. Kara kara saclari, cekik gozleri, balik agzi ile Duru bebek benim sevgili kizimin ilk dogdugu zamanlara ne de cok benziyormus meger... Buradan da su sonuc cikiyor, ki ben aslinda bu sonucu iki yil once de cikarmistim; Kayanin anne tarafi bir sekilde baskin cikiyor bebeklerde. Yani, ilk dogduklarinda... Zaten soyle bir sey de soylenir ya, bebek once babaya benzermis ki baba onu sevsin, sonra tabi amacina ulastiktan sonra tutmayin onu...

Cold Case'in jenerik muzigi ne guzel degil mi? Basroldeki sarisin da.

Kucuk ayrintilar

Araba Sevdasini okumasi icin Secil'e tavsiye etmistim, bende oldugunu bilmeden o da almis.

Kızartma yagina su gelince neden sicramaya baslar?

Sinan İngilizceye takmis durumda su gunlerde, valla ne ogrenirse herhalde bu gunlerde ogrenecek, sonra sıkılacak.

Ruyalarim icin basucuma defter kalem koyacagim.

Gecen gun eski gazete kokusu geldi bir kutuyu actigimda, aninda 7-8 yas İzmir aklima geldi. Teyzemin evi cifit carsisi gibiydi, her gidisimizde karistiracak milyon tane sey bulabilirdik. Ve hep eski gazeteler... Cok mu degerliydi ki o zamanlar gazeteler. Mutfakta koseli oturma grubu vardi ve koltuklarin ustu acilir, icine ivir zivir konurdu, teyzem de bu ivir ziviri gazete anlamis olacak ki sadece gazete koyardi oraya. Ama kokusu ne guzeldi ya...

Yemeklerden sonra bir kup taze kasar yiyecekmisiz, disleri temizliyormus.

Annemin hala kendi disleri var ve takdir ediyorum kendilerini bu yuzden, 60'ina merdiven dayadi ama dis konusunda hic tavizi yok. Bu arada umarim bunu okumaz, yasini duyunca o da sasirir belki...

Suraya bakin, Nazli cikolatadan bahsederken, sanki cok duskunmusum gibi saglikli disler icin kasardan soz ediyorum. Bosverin, Nazli hakli cikolata hayatin tadı. Yok yok bunu siir seklinde yazmaliyim;

Nazli hakli,

Cikolata hayatin tadi...

Boylece siir olayini da tamamladim. Bulabilsem Hersey diye bir siir var, onu yazmak isterim, ki sevip sevebilecegim 3-5 siirden biridir. Cinli bir sairindi, yani sair mi ondan bile emin degilim. Durun bir interneti gezeyim...

bulamadım ama evde bir yerlerde var,ve bulunca affetmeyecegim.

Hiç yorum yok: