25 Ağustos 2008 Pazartesi

ÇEMBERİMDEKİ DÜNYA 15 eylül 2006

Neden agliyorsun anne

-Duygulandim biraz

-Neden, kiz mi oldu

-Yok kimse olmedi, sadece film bitiyor

-Kimse olmediyse neden agliyorsun

-Ay duygulandim istee.

Caglacim duygulanip aglamayi sanirsam bugun ogrendi. Fakat duygulanmanin ne oldugunu henuz anlayamadi, zira ona duygulandim diyen anasi izledigi dizideki kadin yillardir aradigi arkadasina kavusunca, mutemadiyen Zarife Zarife diye sayikladikca, insanlarin yaslanmis hallerini gorunce, ve hatta filmin son sahnesinde Yurdanur elleriyle agzini kapamis sevincten aglarken jenerik muzigi baslayinca, surekli agladi agladi agladi. Hatta hizini alamadi, sanki teselli bulacakmis gibi Nazliyi aradi hemen.

Hep kucumserdim... Filmlerde, dizilerde olaylar sanki kendi basina gelmis gibi ziril ziril ve de utanarak aglayanlara poh derdim, POH. O kadar da gercekci takilirdim yani. Al sana gerceklik sekerim; tekrar bolumunde bile komaya soktu seni iste bu dizi. Al sana gerceklik; yonetmene tapasin geliyor, insanin icindeki utangac duygusalligi ortaya cikardigi icin yanaklarindan opesin geliyor adamcagizi. Ah bir yakalasam..

Ben biliyorum aslinda neden oldugunu. Biraz gecmisimi hatirlattigi ama daha cok gencligimin o dizideki gibi dolu dolu, es dost cumbur cemaat gecmedigi icin uzuluyorum. Dizideki iyi karakterler kadar iyi olamadigim, onlar kadar arkadasligin, fedakarligin degerini bilemedigim icin agliyorum bu kadar. Hepimiz olabildigince benciliz iste, herkesin fedakarlik siniri belli bu zamanda. Cok azimiz gecmisteki dostlarimizin, cocukluk arkadaslarimizin, tanidiklarimizin pesine duseriz, cunku hayat simdi var, degil mi, gecmis gecmiste kaldi nasil olsa. Surada yarin evlenecek ve bizi cok seven bir arkadasimin dugunu icin 3 saatlik yola gitmeye bile useniyorum, sonra da kalkmis ictenlikten filan bahsediyorum...

Ne derseniz deyin, cocuklari Einstein gibi yetistirme pesinde olmayan, evini guzellestirmenin on kusulunu isledigi dantellerde bulan, evindeki huzuru tencerede pisen tarhana corbasi ile es tutan zihniyet bizden cok daha sansliymis.

Gidip biraz daha aglayayim bari...

Hiç yorum yok: