25 Ağustos 2008 Pazartesi

YA ŞUNU TEKRAR ÇALSANA SAM 23 ekim 2006

Gecen gun yolda giderken aklıma Bulutsuzluk Özleminin sarkisi takildi. Birden bire, hic bir etki altinda kalmadan ve de sanki her gun ayni saatte bu sarkiyi soyluyormusum gibi... Oysa ki Sozlerimi Geri Alamamı dinlemeyeli kafadan 7 senem var. Amma guvenmeyin siz bana, cunku bu sarki universitemin sarkisiydi, ben de mezun olali en azindan 9 sene oldu yani... O kadar olmus mu ya... Of pis sayilar, matematigi bosuna sevmiyor degilmisim hani..

Her neyse, bilicalti/ustu/yani/civarimin bana her zaman yaptigi buna benzer insafsiz oyunlarda oldugu uzere tongaya dustum ve de hemen oracikta gozlerim yaslarla doluverdi. Oyle ani agladim ki, sarkiyi hatirlayip da mi agladim yoksa agladigim icin mi sarkiyi hatirladim orasi muallak... Sonraki bir kac gun sarkinin bana hatirlattigi anilari yad etmekle gecti. Aslinda yad edecegim bariz bir anim yoktu ama olsun, koyver gitsin sen yine de hatirlar gibi yap dedim kendime.

Bana taa eskileri, bazen cocuklugumun bazen de taze gencligimin bir turlu ayrintisini hatirlayamadigim gunlerini, daha dogru havasini hatirlatan sarkilari dusundum sonra. Sonra dedigim simdi, biraz once yani... Denizle dinledigim Johnny Guitar mesela. Kendileri 1 dakika filan suren uzuuun bir sarkidir, bildigim ve simdi unuttugum dort misrasi vardir, ama olsun oyle uzun bir sure idare etti ki beni, sarki hatta muzikal filan halt etmis yaninda. Sonra Teyzem filminin jenerik muzigi, ki her hatirladigimda filmin son sahnesi gelir aklima ve boooo gzoum yasarir filan -lan amma da aglakmisim, demek ki ben bu yuzden fazla muzik dinleyen biri degilim, baksaniza her sarkida salya sumuk...- Bir de gecen gun İbo ile bir gece boyunca adini ve kimin soyledigini bir turlu bulamadigimiz sarki var; Old and Wise... Aha, bak yine unuttum grubun ismini, yok anacim benden adam madam olmaz. Birinin projesiydi amma... Her neyse, o da univeristedeyken itinayla dinledigim plaklardan biriydi. Plak ya... Bir zamanlar pikabim bile vardi, sonra muzigin ruhumu gidasiz biraktigi, dogrusu bende ruhun muhun kalmadigi bir donem plak/pikap/pil/pirt ne varsa kapicimiza vermistim. Simdi yan sen bosuna kimin projesiydi neydi o grubun adi diye salako...

Bir de Smokienin komsu kizini mi ne anlattigi bir sarki vardi, Alice mi neydi kizin adi... Sedalarla az anmadik kizcagizi zamaninda. İste bu sarkilar da aynen anilarim gibi boluk porcuk zihnimde. Yani su beynimi neyle doldurdugumu cok merak ediyorum dogrusu; her seyden bir parca almisim ve konuyu kapatmisim sanki di mi? Eh buna da sukur, bunu da bulamayan var. Ben en azindan bulup da bunuyorum.

Peki...


Bu arada hemen atlamayın, bulduk sonunda grubun ismini

Hiç yorum yok: