20 Ağustos 2008 Çarşamba

KENDİNİ DAHA ÇOK SEVMEK 13 nisan 2006

Cocuklar dogduktan sonra 3 yil kadar sinemaya gidememistim. Benim icin hayatin anlami degildi gerci ama bilirsiniz 2 saat karanlikta kalip, cikista hava kararmis olacak mi olmayacak mi, veya arada Frigo alayim varsa gibi seyleri ozlemistim. Acikcasi Frigo olayini filmden daha cok onemsedigim zamanlar da olmadi degil, cunku o zamanlar baksa bir yerde bulamiyordum Frigoyu. O kadar el ustunde tuttugum seyin aslinda bir cesit donmus muhallebi oldugunu ogrenince pek sinirlendim. Ne bekliyordum bilmiyorum, soyle gercek cikolatali, yapmasi 3 saat suren bir sey mi hayal ediyordum acaba?.. Her neyse zaten sinemalarda satmiyorlar artik, annemlerin gecmislerinden cekip cikardiklari acik hava sinemasi/cekirdek/gazoz hayallerini ben Akun/Frigo olarak devam ettirebilirim. Bunu bir dusuneyim…



Ben ve Sen ve Digerleri isimli bir filme gittim. Bundan once de Murekkep Baligi ve Balinaya gitmistim, ondan once Hacivat ve Karagoze ve ennn once de Babam ve Oglum. İtiraf etmeliyim ki icinde “ve” kelimesi olmayan filmlerden hoslanmiyorum. Gerci Hacivatta var miydi bilmiyorum ama zaten ben var farzediyorum



Gittigim film entel bir filmdi. Cok da entel degil aslinda. Daha dogrusu su entel lafi coook eskilere dayanir ya; hani annemin ne o oyle karanlik film dedigi filmlerin cekildigi 80-90’lara filan. Bu tarz filmler de 2000’lerde ortaya cikti, bu tarz enteller de… Entel olduklarini cok caktirmadan, insanlari da fazla bunaltmadan entelliklerini yasayanlardan bahsediyorum.



Miranda July diye bir hatun var, bilmem duydunuz mu? Yaaa, duymadiniz di mi? Biliyordum zaten… Iste bu hatun yeni entellerden. Elinden her is geliyor; oyunculuk, yonetmenlik, senaristlik, resim, cesitli anlamsiz sanat aktiviteleri falan filan. Mesela nette bir sayfasi var, kendini daha cok sevmen icin yapman gerekenler diye bir bolumu var. Ben daha girmedim, gireni de gormedim. Peki ne b.k yemeye yaziyorum…Adi eglenceli geldi, oraya girdiginde sana bir gorev veriyormus, gorevini yerine getirip tekrar giriyormussun o siteye. Sonrasi mi… Bilmem, hic bir fikrim yok… En vurucu kisim farkindayim ama orasini cok merak etmedim. Bana yapilan faaliyet matrak geldi sadece…



Gittigim film Miranda July’ye aitti. Her seyiyle onundu; senaryosu, yonetimi, basrol oyunculugu. Kadin kotarabilse baksa oyuncu almayacakti sanirim.



Degisik bir filmdi, ben sevdim. Ama herkese tavsiye etmem. Cok da sevilesi degil, bana batmadi, kadini hos buldum hatta. Bir de bir kac ayrintiyi… Zaten film baslar baslamaz, sonundan fazla bir sey beklememem gerektigini anladim. Amelienin az biraz hafifi gibi geldi bana; daha bunalim, daha gercekci.



Yeni entellerden haz ediyorsaniz gidin gorun derim. Aman bana ne derseniz Ice Age 2’ye bekleriz…

Hiç yorum yok: