20 Ağustos 2008 Çarşamba

BAKMAYIN BAKIIIM 14 nisan 2006

Cocuklari uyuturken hayvanlarla ilgili bir kitaba baktik. Gercek resimli, aciklamali bir kitap. Oylesine gercekti ki, hayvanlarin ic organlari ve iskeletlerine kadar her sey vardi. Tabi Cagla kafatasina bakip “ayy ne igrenc” diyene kadar bana her sey cok normal gelmisti. Dusununce harbi ne igrenc varliklariz aslinda diye dusundum. Dis gorunusumuz ne kadar guzel olursa olsun, icimiz bir sekilde igrenc. İc organlarimiz, parmak kemiklerimiz, kafatasimiz… Yedigimiz onca guzel gorunuslu sey midemizde ne hale geliyor bir dusunsenize…



Bugun neler gordum, neler yasadim; Gulrularda ezani mirildanan bir kadinla karsilastim, cekirdegin bir muptelalik oldugunu fark ettim, Sok marketteki gorevliden Sinanin aslinda hiperaktif oldugunu ogrendim, Kayadan, bilgisayarda yanlislikla icerigi silinen dosyalarin icerigini geri getirebilmek icin internetten bir program indirildigini ogrendim. Cocuklara faaliyet niyetine mozaik balik yapmayi onerdim fakat baligimi buyuk bir zevkle tek basima tamamladim. Sonra da salon duvarina asiverdim… Sonra, Nazlinin yeni mp3 calarindan adini ogrendigim an unuttugum bir grubun sarkisini dinledim azicik. Yani bildigim bir grup ama hiiic hatirlamiyorum kim… Cagla, Sok markete giderken yagmur yagdigi icin “Yagmur yagiyooor, seller akiyoor, Arap kizi camdan bakiyooor” diye sarki soyluyordu. Yasli bir teyze geldi geldi tam Caglanin onunde durup “kim bakiyor pencereden bakim?” diye biraz tehditvari sordu. Cagla aldirmadi gerci ama benim ne zamandir merak ettigim sey aklima geldi; bu sarkida Arap kizi demek kotu mu? Cunku kreste de pencereden bakanin komsu kizi oldugunu iddia ediyorlardi. Yani sarki o kadar kisa ve masum ki bir fesatlik olabilecegi aklima gelmiyor.



Aksam yemeginde soframiz cok hostu; benim uydurdugum pirinc corbasi, salata, peynir, aci tursu, Kayanin hastasindan getirdigi sahane yesil zeytin ve sunmayi unuttugum taze fasulyeyle makarna. Onlari ocakta 15 dakika isitip sonra sunmayi nasil unutum hala bilmiyorum.

Ama doyduk, nabeer?

Hiç yorum yok: