25 Ağustos 2008 Pazartesi

PARALI EĞİTİM 27 eylül 2006

Kitaplardan alıntı yapmak yasak, dedi genç bayan. Efendim, dedim sadece. Alıntı yapamıyorsunuz, isterseniz kitabı alıp burada saatlerce oturun ama fotokopi ve alıntı YA-SAK. Ay nasıl bir dumur bendeki anlatamam, yani kız alıntı diyor her ağzını açtığında ama ben onu direk vay seni gidi fikir hırsızı, korsancı senii diye anlıyorum. Ve çok gıcık olup, alın di end arınız da sizin olsun böyle saçma şey olur mu diye söylene söylene çıkıyorum binadan. Oysa ki ne hoş trallala diye Tunalıya hoplaya zıplaya yürümüştüm. Cebimdeki 4 YTl ve birkaç kuruş dışında meteliği kurşunluyordum, ama mutluydum, parasız yapılacak milyar tane şey vardı; vitrin bakmak, Kuğuluda anlamsız bir mola vermek, para olunca alayım dediğim ama her sefeinde unuttuğum giyecek, ayakkabı vs denemek, ve de bir kitabevinde kitap karıştırmak... Anlaşılan hem yanlış kitabevini seçmişim hem de oradaki rahat koltuklara, mis gibi kahve kokusuna kendimi kaptırıp olayı abartmışım. Çocuklar için aktiviteler diye bir İngilizce resimli kitap vardı, çok hoşuma gitti ve saçma sapan yerlerinden not alasım geldi. Ama notları bir gören olsa her tarafı ile güler çünkü çocuk resim yaptı mı aferin de, gibi bir taşkafalının bile e heralde yani diyebileceği düzeyde basit notlar. Peki ya ne oldu dersiniz, geldi o patavatsız görevli kız, bana yasak da yasak dedi ve asabımı bozdu. Aa ne oluyo canım ben burada günlük yazıyorum Allah Allaaah diyecektim ama dumur ferman dinlemiyor, hemen pıl pırt topladım ve çıktım.



Aslında haksız değilim. Kesinlikle. Hem o koltukları koy her kata, buyrun keyfinize bakın ama uyumak yok haa dercesine, hem de benim ezber yoksunu aklımla alay eder gibi, yasaaak kardeşim diye çıkış. Yok arkadaşlar, ben almayacağım bundan böyle onların karar verdiği kadar özgürlüğü. Giderim paşa paşa dostuma,



koltuk bulamazsam tabure, o da yoksa ayaklarım ne güne...

Hiç yorum yok: