25 Ağustos 2008 Pazartesi

BULAŞIKLIK MI, O DA NE 4 mayıs 2006

Kisisel gecmisinizde en cok hangi zamanlari ozluyorsunuz? Cocukluk? Universite? Ya da esip costugunuz bekarlik gunleri?..

Bana soracak olursaniz, ki sormasaniz da yazacagim inanin, donemden cok ruh hallerimi ozluyorum. Hani o basimda kavak yellerinin deliler gibi estigi, ne lan bu ruzgar diyecek kadar bile ciddiyetimin olmadigi ruh hallerimi... Ne bileyim, temizlikti, duzendi, bir haftalik yapilacaklar listesiydi; kafamdan bunlar yerine sadece gunu yasamak gecen halleri.

Ogrenciyken ve mezuniyetten sonra bir sure, bekar evinde yasadim. Ev arkadaslarimla pisligi ve daginikligi gormeme konusunda muthis bir kabiliyetimiz vardi. Oyle bir raddedeydik ki, mutfakta kullanilacak bir cay kasigi bile kalmayinca, ancak o zaman bulasigi yikamak aklimiza gelirdi. O zamana kadar lavabo tikanmis, tencereler kuflenmis olurdu gerci ama dedim ya, kavaklar, yeller ve biz cok mutluyduk. Bizi rahatsiz edecek titiz biri cikacak olursa da gunler boyu kulaklarini cinlatirdik.

Simdi boyle bir sefaleti ozleyecek durumda olmam cok mu trajik? Biraz once kirisik camasir dagini utuledim de, bunlar gecti aklimdan. Cunku tahmin ettiginiz gibi, kuflu evlerde utu bulunmaz. Camasir makinesi de...Elektrikli supurge de...Ve hatta sofben de... Koca bir sac legende suyumuzu isitir oyle yikanirdik. Sonra orasi burasi kirlenmis ama bize gore gicir gicir kiyafetlerimizi uzerimize gecirir aleme akardik. Tek derdimiz buydu, eglenmek. O zamanlardan bilinen bir gercekmis demek ki, temizlik yaparken eglencenin de cope atildigi...

Hepinizin malumu, cok da titiz bir insan degilim ama bu bile fazla geliyor bazen, ki benden daha cok temizligine duskunlere aciyarak bakiyorum zaman zaman. Gerci simdi daha fazla eglenmek degil niyetim, aslina bakarsaniz niyetim ne bilmiyorum. Temizlikten kacinca neyi daha cok yapabilecegim emin degilim. Belki ceviri, belki iste nette blog yazmak...

Arkadaslarimla daha cok vakit gecirmek isterdim (dikkat konu kayiyor), soyle birbirimize yakin oturalim, cat kapi kahveye gidip gelelim. Birimiz sehir disindayken digerimiz evdeki cicekleri sulasin. Hatta fazla vefali cikip ortaligi toparlasin (Allahim, daha tutarsiz olamam herhalde).

Bir de ne biliyor musunuz, bos oldugum bir gun bir arkadasimla aylaklik yapmak isterim, cok ozledim bunu da... Yapacak bir sey bulamayip sıkılmak isterim onunla, kitapcilara bakmak, cay icmek, bir iki magaza gezmek, yine cay icmek, neden bulustuk ki simdi bunula diye dusunmek, bankada fatura odemek ve ayrilmadan once birer cay daha icmek...

Saat sekiz, eski gunleri bir kez daha anarken camasir asacagim...

Hiç yorum yok: