25 Ağustos 2008 Pazartesi

O BENİ TEMİZ SANIYOR 1 kasım 2006

Guzel cocuklarimin guzel ve rengi atmis camasirlarini utuledim biraz once... Guzeller cunku ben sectim, rengi atmislar cunku ben yikadim... Uzun zamandir ve tamamen kendi ozgur irademin cabalariyla camasirlar icin deterjan kullanmayi birakmis durumdayim. Evet, artik tenimiz daha az zehirleniyor, icimiz daha daha rahat bir oh cekiyor, fakat sasmaz gercek burada da bizi buluyor; iyilik iinde kotulugu de barindirir, camasirlarimiz sanki evsisiz de tum gunumuz gunes altinda geciyormus gibi mat mi mat renkli... Aslina bakarsaniz; cok da umrumda degil, yani aranizdan biri olur da birgun yolda beni ve renksiz kiyafetlerimi gorurseniz bu okudugunuzu hatirlayin derim, bu konuyu gecerim.

Temizlik ne ilginc bir kavram degil mi? Kime sorsaniz kendine gore temizdir. Kendine gore temizlik, vallahi simdiye kadar uydurulmus en matrak ifadelerden biridir zannimca. Yani belli temizlik kurallari vardir ve bunlara uymuyorsan yan cizme kardesim, pisim de pasakliyim de, sanane de, gelirsen seni de kirletirim de, de oglu de.

Mesela ben... Hayatta beceremedigim bir sey varsa, alistigim lekeleri fark etmektir. Su demek oluyor bu, misal mutfakta tezgahi sooyle guzelce sildiniz, hatta abartip dolap kapaklarini da elden gecireyim ne olcek elimde mi kalcak dediniz. Ki bunlari benim yaptigimi farz edin, fakat abi ne oluyorsa oluyor, cincik gibi yaptigim mutfaga sonraki girisimde tezgah arkasi seramik duvarin lekeli oldugunu goruyorum. Oradaki salca, kola, cay lekelerine oyle alismisim ki, imkan yok gorecem de silecem...

Veyahut yerileri siliyorum, ki emin olunuz nadiren yapilan bir eylemdir bizim evde, deterjanli su, temiz bez soyle yaris pistindeymis gibi hizlica fakaat hic bir ayrintiyi kacirmamak suretiyle bir guzel geciyorum evin uzerinden. Su deterjanli ya, bez de kalbim kadar temiz ya, yerde bulunan ne idugu belirsiz kahverengi lekeyi cikarsa ne cikarmasa ne, ben sildim abi, temiz iste bal dok yala, ama sen yine de neme lazim o lekeyi es geciver oldu mu...

Benim sevgili guzel cocuklarimin sevgili guzel kiyafetleri de kreste her turlu yemek, hamur, seramik, sulu boya lekesinden nasibini aliyor, ve fakat evde anneleri sabun da sabun toz da toz dedigi icin o lekeler o rengi solmus kiyafetlerde bir gunes gibi parliyor inaniniz. Hayir bu da umrumda degil, sadece yolda karsilastigimizda bunu da goz ardi etmeyiniz diye seyettim...

Yeri gelmisken, su kisacik omrumuzde karsilastigimiz en sahane reklam cingilini da bir hatirlatalim diyorum;

Adim ballerina ciiiif temizlik beziniziiiim.

Hiç yorum yok: