25 Ağustos 2008 Pazartesi

OKUYUN OKUYUN 14 mayıs 2006

Hayatta sadece kucuk seylerin onemi vardir. Kucuk mutluluk ve kucuk mutsuzlularin... Hayat dedigimiz sey saniye saniye ilerler ve bizler bu ilerlemede hep ama hep birseylerle karsilasiriz, bir seyler hissederiz, dusunuruz. Ufak seylere sevinip ufacik seylere uzuluruz. Baska da bir sey olmaz. Okulumuzu bitiririz, evleniriz, cocugumuz olur. Veya okulu bitiremeyiz, gecici oldugunu dusundugumuz ama bir turlu gecmeyen islerde calisiriz. Hic evlenmeyiz, cocugu ruyamizda bile gormeyiz. Gunlerimiz kisaca uyanarak, yemek yiyerek, birileri ile lak lak yaparak, bir iki ufak hobiyle ugrasarak ve aksam uyku vaktinde gozlerimizi kapatarak gecer. Insanin her gun yaptigi seylerin hayatin kendisi oldugunu idrak etmesi enteresan. Ne olacak, bir gun piyango vursa? Veya birdenbire sehir degistirsek?.. Yine uyanacagiz, yine midemizi dolduracagiz ve muhabbet edecek en azindan bir kisi bulacagiz. Ne kadar para kazanirsak kazanalim, nerede yasarsak yasayalim, medeni durumumuz ne olursa olsun, herkesin yasadigi hayat ayni. O yuzden de hatrimizi sorana genelde fena degil, ya da iyidir senden naber diyoruz. Bu kelimelerin icinde gizli kalmis sey bizim hayatimiz, kimseye anlatmaya gerek gormedigimiz. Anlatin demiyorum tabi ki, ama birisi naber len ozlem dediginde verdigim cevap yasantima haksizlikmis gibi geliyor. Yani, yasadim tamam ama hic bir bok yoktu, bak anlatmaya bile degmez, der gibi... Daha anlamli bir hayat da dusunemiyorum acikcasi, anlamsiz hayat var mi onu da bilmiyorum.

Bu yazi hic bir kotu hisle yazilmamistir bu arada, cunku emlakcim depozitomu trink trink onume saydi bugun, cocuklar da iyiydi, camasirlarimi da yikadim. Keyfim yerinde yani. Sadece aklima geldi birden, butun olarak anlamdan feci halde yoksun gorunebilir, e gorunsun zaten mesaj vermeye oldum olasi kilim...

Ama okumus bulundunuz, nabeeer?

Hiç yorum yok: